Surt el sol a la Torre del Valent

dijous, 9 de maig del 2013

Rosquilles

Casa rural La Torre del Valent de l'Aleixar
La recepta original que em va donar una excel·lent cuinera de l'Aleixar era per 1 kg de farina, per no fer-ne tanta quantitat, vaig fer-ne la meitat aproximadament.
A continuació us poso les quantitats que jo vaig fer servir. El resultat és per llepar-se els dits.
Les nostres rosquilles tindran un lleuger gust anisat, si no us agrada l'anís sec el podeu substituir per un altre licor dolç com la ratafia o el moscatell. I si preferiu no posar-hi alcohòl, podeu substituir la quantitat d'anís per llet.
Ingredients: (per a unes 30 unitats)
  • 500 g de farina
  • 200 g de sucre
  • 1 sobre de llevat
  • 2 ous
  • 100 ml llet
  • 100 ml d' anís sec
  • 100 ml d'oli d'oliva
  • 1/2 cullerada d'anis en gra molt
  • oli de girasol per fregir
  • sucre per ensucrar al final
3a Marxa dels Dips Preparació:
En un bol, s'hi barreja els ous, amb la llet, l'oli, l'anís sec, l'anís en gra molt i el sucre. A banda, es barreja la farina tamisada amb el llevat. Afegim amb les mans la farina a la mescla anterior, i barrejem fins aconseguir una pasta densa.
Tallem porcions petites d'uns 30-40 g cadascuna, tot formant petites boletes, i amb els dits, es fa un forat bastant gran al mig.
Fregim les rosquilles en una paella amb abundant oli calent fins que agafin un color ben ros i les deixem refredar al damunt de paper absorbent per eliminar l'oli sobrer, tot seguit, s'arrebossen amb sucre.
No us diré pas qui m'ha donat la recepta, només us puc dir que estan boníssimes!!!
Bon apettit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada